Tilbage

QUANTIC

Quantic er en analyse- og rådgivningsvirksomhed, primært med fokus på FMCG og retail.

Vi har et solidt afsæt fra ”den virkelige verden”, således at vi kan omsætte indsigter til konkrete handlinger. Holdet bag Quantic har succesfuldt gennemført analyse- og rådgivningsprojekter for en række af landets største virksomheder igennem de sidste 15 år.

Vi har fokus på rådgivningsdelen og er drevet af at identificere uforløst økonomisk potentiale.

Udgangspunktet for at kunne tolke, konkludere og definere relevante handlinger forudsætter personer med baggrund
”fra din side af skrivebordet”. Det gør, at dialogen bliver ligeværdig, relevant og intelligent samt ikke mindst tidsbesparende.

Målsætningen, som vi ser den, bør være at hvert analyseprojekt er selvfinansierende og resulterer i konkrete strategiske og taktiske handlinger, der kan gennemføres i praksis. Det er en væsentlig del af vores filosofi at udfordre det bestående og ”være en del af projektet” – undervejs i processen og helt frem til eksekvering.

ANALYSE
I forhold til virksomhedens mål, markedssituation, og udfordringer, identificerer vi, hvad der skal frembringes af viden for at kunne træffe de rigtige beslutninger.

SIMULERING
De indsamlede data, analyseres, og sammenholdes med mål, markedssituatio og udfordringer. Forskellige realistiske muligheder simuleres.

ANBEFALING
Viden og prioriteter bliver til konkrete handlinger. Vi udarbejder forslag til – og rationaler for hvad der bør gøres for at skabe økonomisk effekt.

Kontaktoplysninger

WEBSITE:
TLF:
E-mail:
Adresse:
www.quantic.dk 
40919966 
dso@quantic.dk 
Rosenkæret 11C, 2860 Søborg 

Seneste nyt fra partneren

27/04/2017 GRATIS MORGENMØDER -

Quantic inviterer til morgenmøder hvor du får viden om hvordan du talmæssigt bliver klædt bedst muligt på, og skaber det bedste udgangspunkt for en ligeværdig proces og godt resultat for begge p

LÆS MERE
27/04/2017 KLAR TIL ÅRSFORHANDLING? - DU KAN NÅ DET ENDNU...

Årsforhandlingerne mellem kæder og leverandører er i stigende grad en “kontant proces”, og bør være baseret på fakta.

LÆS MERE
03/04/2017 KUNDERNE HAR TALT: NETTO TABER - REMA1000 VINDER

Ifølge QUANTIC Retail Monitor highlights er der sket store forskydninger i danskernes præference for de enkelte kæder det seneste år.

LÆS MERE
24/03/2017 QUANTIC Retail Monitor highlights

I de sidste 12-18 mdr. er der sket store forskydninger i danskerne præferencer for de enkelte kæder. Netto taber de primære kunder og Rema1000 og MENY er vinderne.

LÆS MERE
23/06/2016 QUANTIC – Danskernes primære indkøbssteder 1. halvår 2016

Detail Track analysen viser, at SuperBrugsen, Føtex og Meny øger deres penetration i markedet. Analysen viser også nye nøgletal for kædernes kernemålgrupper, kurvestørrelser og indkøbsfrekvens

LÆS MERE
08/06/2016 QUANTIC - Danskernes primære indkøbskæder 2H 2015

Formålet med analysen er at give mærkevareleverandører et konkret og praktisk redskab til at forstå, hvordan dynamikken er på det danske detail marked.

LÆS MERE
17/03/2016 Nyt FMCG og detail analysefirma med navnet QUANTIC

Behov for en yderligere specialisering i forhold til detail og forbrugeranalyser med et kommercielt udgangspunkt betyder at Exometric bliver til QUANTIC.

LÆS MERE